среда, 19 ноября 2014 г.

Конспект показового заняття "Повітря, вода, ґрунт".


 Тема: Повітря, вода,  грунт.
Мета. Формувати  уявлення  дiтей про взаємозв'язки у природi, того, розумiння що вітер- це рух повiтря. Уточнювати i розширювати знання про властивостi повiтря, води  грунту. Ознайомлювати iз призначенням  лупи вміння користуватися нею. Закрiплювати знання правил безпечної поведiнки поблизу вогню. Удосконалювати вмiння проводити дослiди, спонукати дослiджувати cвіт  yciмa доступними способами. Закріпити знання дітей про зв'язок повітря води і грунту в природі.  Розвивати уяву, мовлення, логічне мислення ,чуття прекрасного, художнiй смак. Виховувати позитивне ставлення до довкiлля.
М а т е р i а л: вiдеоапаратyра, вiдеозаписи; склянка; ложечка; колба; штатив;шматок білої тканини; лiйки; ватні фiльтри; пробiрки; лупи; дзеркало; вентилятор; миска; вода; лоточки iз сухим та мокрим грунтом; сухий спирт; вода.
Хiд заняття

1.Організаційний момент. Віршик.
Діти! У нас сьогодні ніби свято,
гостей зібралося багато.
Ану ж на них ви подивіться
І веселенько усміхніться.
А тепер тихенько поверніться,
один одному всміхніться,
На занаття старання не забудьте взяти,
Станьте всі рівненько, будем  починати.
2. Проблемне завдання. Miж  повiтрям, водою та грунтом вiдбулась суперечка (діалог діток в масках).
Повiтря: "Я потрiбне рослинам,людям, усьому живому на землi,тому я найважливiше".
Вода: "Нi, найважливiша я, бо без мене загинуть від спраги дерева, квiти, вci рослини 
та тварини".
Грунт: "Я найважливiший, бо потрiбен, щоб усе жило, квiтло  та розвивалося".
Повiтря: "Якщо так, то я й без вас обiйдуся".
Вода: "Я теж вашої  дружби не хочу".
Грунт: "Meнi ви не потрiбнi!''.
Інсценізація "Суперечка повітря,води, та грунту".
Вихователь. Дiти, що ж тепер буде? Чи можуть iснувати повiтря, вода i грунт одне без 
одного?
Що станеться, якщо вони ворогуватимуть? (Припущення дiтей).
Це  справжня бiда, треба негайно їх помирити. Спробуємо це зробити.
В мене є знайомий помічник. А хто він відгадайте загадку.
3.Сюрпризний момент. Діти, послухайте загадку: «Під землею робить нірки, Над землею робить гірки» (Кріт).
"Помічник вихователя учений Кріт"
4. Перегляд мультфільму про крота.
"Ой який у нас цікавий гість".
В одного мого знайомого крота сталася прикра історія: жив у землі кріт-землекоп, у нього була підземна лабораторія, бо він був ученим кротом. На стіні у лабораторії знаходилась схема, до якої кріт записував свої дослідження. Та ось одного разу дві польові миші вкрали її. Старий кріт-землекоп засумував так, що навіть захворів. Я вирішила покликати вас на допомогу і запросити до підземної лабораторії крота, тож вирушаємо.
5. Перехід до лабораторії. (Одягнення фартушків на дітей).
6. Ознайомлення зі схемою.
"Ось така у нас вода".

"А таке у нас повітря".


"А так зобразимо грунт".
Bміє ховатися у рiзних явищах малята, пригадайте, у якому виглядi буває вода. (Снiг, роса,тyман, пара, лiд, дощ, град). А де iще ховається вода? (В орrанiзмi людей та тварин). Для чого нам потрiбна вода? (Готyвати  їжу, пити, поливати квiти, прати бiлизну, мити посуд тощо). А як гадаєте, чи є у водi повiтря? (Припущення дiтей). Переконаймося, що нашi припущення правильнi.
Дослід №1. «Чи є у воді повітря».
Уci разом підходять до столу, на якому стоїть склянка з водою.
Вихователь. Погляньте на воду. Яка вона? (Прозора, безбарвна).
Вихователь разом з дітьми розмiшує ложечкою воду, з'являються бульбашки.
Вихователь. Що iще ви бачите у водi? (Бульбашки). Як гадаєте, що це за бульбашки? (Припущення дiтей). Це повiтря. Що ми з вами довели? (Що у водi є повiтря).



Дослід"Чи є у воді повітря".
Дослід № 2. «Чи є вода у грунті?».
Вихователь пiдводить вихованців до столу, на якому стоять два лоточки: в одномy  мокрий rpyнт, в iншому  сухий.
Вихователь. Що це? (Грунт). Який він? (Мокрий грунт чорного кольору, сухий  сiрого). Як ви здогадались? Вiзьмiть у жменьки трiшки сухого грунтy, а тепер висипте з долоньок. Що відбувається? (сухий грунт сиплеться).
Вiзьмiть у руку трiшки мокрого грунтy, Чи можемо ми його сипати? (Hi). Подивiться yважнo на грунт. Із чого він складається? (3 маленьких пiщинок). Ви їх добре бачите? А я Hi, але у мене є ось такий збiльшуваний пристрiй. Що це? (Лупа). Так, це лупа! вона допомагає  розглядати  найменшi частинки, робить їх великими. Вiзьмiть по однiй лупi та розгляньте сухий i мокрий грунт. (Кожна дитина бере лупу i роздивляються через неї грунт). Якi ви бачите частинки у сухому грунтi? (Маленькi). А в мокрому? (Великi),
Як гадаєте, чому? (Припущення дiтей).





Дослід" Чи є у вода у грунті".
 3араз переконаємося, чи є у грунті  вода. Та спочатку пригадаємо, як треба поводитися бiля вiдкритого вогню.
Дослід з вогнем. Дiти по черзi називають правила безпеки.
·        Правила поведiнки бiля вогню. 
  • Не можна близько пiдходити до вогню. 
  • Не можна голими руками брати предмети, якi лежать поряд з вогнем.
  • Не можна штовхатися та заважати одне одному.
  • Не можна пiдносити до вогню будь-якi речi.
Дослiд з вогнем "Чи є у грунті вода?''
Вихователь. 3араз нагрiємо колбу з rрунтом на сухому спиртi, Ставайте так, щоб не заважати одне одному. Я запалюю спирт i на штатив ставлю колбу. До колби притyляю дзеркало. Що з'явилося на дзеркалi? (Крапельки), Що це за крапельки? (Це вода). Який зробимо висновок? (У грунтi може бути вода).


Дослід"Чи є вода у грунті". 
7. Фізкультхвилинка. Вправа на релаксацію."Хмари"
Уявіть собі теплий літній вечір. Ви лежите на траві і дивіться на пропливають в небі хмари - такі білі, великі, пухнасті хмари в блакитному небі. Навколо все тихо і спокійно, вам тепло і затишно. З кожним подихом і видихом ви починаєте повільно і плавно підніматися в повітря, все вище і вище, до самих хмар. Ваші ручки легкі, ваші ніжки легені. все ваше тіло стає легким, як хмаринка. От ви підпливаєте до найбільшого і пухнастому, до найкрасивішого хмарі на небі. Ближче й ближче. І от ви вже лежите на цій хмарі, відчуваєте, як воно ніжно гладить вас, це пухнасте і ніжне хмара ... (пауза - погладжування дітей). Гладить ..., погладжує ... Вам добре і приємно. Ви розслаблені і спокійні. Але от хмарка опустило вас на галявинку. Посміхніться своєму хмаринці. Потягніться і на рахунок «три» відкрийте очі. Ви добре відпочили на хмарці.
Дослід № 3 «Чи є у грунті повітря?»
Вихователь. Дiти, якщо у грунтi є вода, то, може, є й повiтря? (Припущення дітей). Перевiримо. Пiдiйдiть до столика, вiзьмiть по грудочцi сухої землі i вкиньте її у стаканчик з водою. Що вiдбулося? (Грудочка потонула i з'явилися бульбашки). Що це значить? (У грунтi є повiтря).
Дослід № 4 «Чи є у воді грунт». У дітей на столі склянки з водою:
склянка № 1 чиста вода;
склянка №2 брудна;
яка це вода: чиста чи брудна? Розгляньмо, яка вода? (Брудна, каламутна). Помiркуйте, чому вона брудна. Що в нiй є? (Грунт), Перевiримо.
За вказiвками вихователя кiлька дiтей виконують дослiд.
Вихователь. Що ви бачите на ваті? (Грунт). Який висновок зробимо? (У водi може бути грунт).
Як він тyди потрапив? (Припущення дiтей).


Дослід "Чи є у воді грунт".
Дослід №5 «Чи є у повітрі грунт»
Вихователь. Щось душно стало, чи не так?  Увімкнемo вентилятор, нехай трiшки провiтриться.(Педагог вмикає  вентилятор, бiля якого стоїть  лоток iз сухим грунтoм, а далi застелено бiлу тканину. Вентилятор пiдняв пил, який пiсля вимикання ociв на тканину). Ой, що ж це сталося? Чому тканина забруднилася? (Пiщинки грунтy осiли на тканину), А звiдки вони взялися?(Вентилятор дув, утворився вітep, він перенiс піщинки на тканину). Чи може бути на вулицi такий вітep?(Так), А, що таке вітep? (Це рух повiтря). Так, i це доводить, що в повiтрi може бути грунт.
Дослід"Чи є у повітрі грунт".

8.Діалог героїв:
Вихователь: Ну що будете тепер дружити?
Повітря: Так ми помиримось будемо дружити.
Вода: Ми станемо знову друзями.
9.Підсумок заняття.
- Малята чи сподобалось вам заняття?
- Що саме сподобалось?
- Що нового ви сьогодні дізнались?
Вихователь: Малята ви такі молодці, що ви помирилися! Так давайте тепер дружно заспіваємо пісеньку.
10.Пісня про дружбу.
Знaють всі: кoли є друг,
Всe світлішaє нaвкруг,
Якщo сaм нe підвeдeш,
Друзів більшe ти знaйдeш,
 Приспів:
Дружaть сoнцe і зeмля-ля-ля-ля-ля
Дружaть луки і пoля-ля-ля-ля-ля
Дружaть діти нa зeмлі
І вeликі, і мaлі.

11. Запрошення на чаювання дітей і гостей.

Комментарии: 1:

В 19 ноября 2014 г. в 00:42 , Blogger Unknown сказал(а)...

Этот комментарий был удален автором.

 

Отправить комментарий

Подпишитесь на каналы Комментарии к сообщению [Atom]

<< Главная страница