Конспект заняття:"Вітер".
Мета:
виховувати бажання пізнавати явища природи; залучати дітей до спільної,
партнерської діяльності, прагнення до взаємодопомоги, доброзичливих стосунків
між однолітками, злагоджено працювати в парах та в мікрогрупах. Сприяти
розвитку творчості ,мовлення ,спостережливості. Дати дітям уявлення про вітер,
як про явище неживої природи; уточнити знання про те, що вітер – це рух
повітря, яке переміщається з різною швидкістю і силою; допомогти зрозуміти які
предмети допомагають визначити напрямок та силу вітру; формувати елементи
наукового пізнання світу; вміння використовувати свої знання в практичній
діяльності.
Матеріал: гра «Який буває?»; бейджики на кожну
дитину; відео «Вітер», «схеми дій» виконання дослідів; «Схеми
предметів»;фломастери; різні предмети; вентилятор; трибуна; конструктори;
«Дошка вибору».
Словник: буря, ураган, шквал, шторм, торнадо,
вітряки, схема, дослід.
Хід
заняття
1.
Вступна частина
«День – день
– добрий день,Добрий день усім.
Ми бажаємо щастя
І здоров'я всім.
А щоб щастя ось таке,
А здоров’я ось яке»
2.Ігрова
ситуація
Прихід
ляльки Катрусі.У нашої гості сталася біда:налетів сильний вітер і уніс її
улюблену стрічку із віночка.Малята звідки взявся вітер?
Я запрошую вас до
лабораторії у всьому і спробуємо допомогти нашій гості.
Тоді одягніть ,будь ласка, халати, щоб усі бачили і знали що ви
дослідники. Готові?
3.Перехід у лабораторію.
.-Рада вас вітати знов в нашій дослідній лабораторії.
Що ж таке вітер?
Діти вдягніть маски
на оченята.(включаю вентилятор)
- Що ви відчули?
- Звідки в кімнаті взявся вітер?
- Так вітер-це що?(це рух повітря).
-І так сьогодні мова піде про одне з природних явищ
– вітер .
Цікаво було б дізнатися який буває вітер. А
допоможуть нам схеми – картки (Діти беруть схеми – картки та «читають» речення)
-Дякую. Було дуже цікаво дізнатися який буває вітер
.-А ви знаєте ,що вітри як і люди мають свій
характер. Є вітри добрі і злі. То ж запрошую вас до екрана телевізора, в
кімнату інформації. Сідайте ,будь ласка, зручно і продовжимо нашу розмову.
Сюжет №1
«Вітер буває слабкий, ледь помітний, у спекотний
день приємний і прохолодний, він розвіює насіння рослин, приносить тепло чи
холод. Його називають лагідно вітерець».
Сюжет №2
«А буває вітер сильний і навіть дуже сильний. Такий
вітер називається буря».
Сюжет №3
«Ще буває вітер шквальний – він раптовий тривалий,
страшний, виникає перед грозою. Коротко – шквал»
Сюжет №4
«Є вітер ураганний. Ураган - це вітровій
надзвичайної сили»
Сюжет №5
«Буває вітер штормовий. Коротко - шторм. Він може
перевертати навіть кораблі»
Сюжет №6
«Є вітер – торнадо. Цей вітер має страшну силу:
руйнує будинки, піднімає машини, ламає дерева. Тобто завдає шкоди і природі і
людині»
Сюжет №7
«Але добре коли вітер ласкавий, добрий який несе
тільки користь».
- Назвіть ,будь ласка, назви вітрів які ви
запам’ятали.
4.Фізкультхвилинка
- Вітер хоче з вами погратися .
«Вітер дуже любить грати,
Веселитись танцювати.
Вітер в лісі дерева гойдає,
Вправо вліво їх нагинає,
Хилить до низу,
Підтримки шукає.
Низом сичить: с-с-с-с
До верху злітає.
Там пошумить: ш-ш-ш-ш
І геть улітає»
5.Лабораторія дослідника.
.-Що відпочили? Тоді, далі нас запрошують в
дослідницьку лабораторію. Послухайте, які нас чекають запитання.
Голос:
«Запитання 1:за допомогою яких предметів можна визначити
напрямок вітру? Стіл №1»
«Запитання 2: Які предмети вітру легко здути? Стіл
№2»
«Запитання 3:За допомогою яких предметів, можна
визначити силу вітру? Стіл №3»
-Я думаю ми обов’язково зможемо відповісти на ці
запитання.
Виконання дослідів
за столами.
.-Всі справились з завданням. Запрошую вас в зал
засідання.
6.Творча гра «Мікрофон».
- Запрошую до трибуни старшого науковця… (доповідь
дитини)
- Дякуємо. Запрошуємо старшого науковця…
- Дякую вам за наукову роботу, за те що змогли
відповісти на всі запитання. Дозвольте і мені виступити. Для того щоб дізнатися
є на вулиці вітер і який він ,люди придумали вітрячків. Ось такі. У нього є
балка ,це – вісь, а оце – лопаті. Їх встановлюють люди на стовпах, на дахах,
тобто на висоті. І якщо лопаті крутяться вітер є.
- Шановні науковці, а ви хочете спробувати зробити
вітряки. І я впевнена що це у вас вийде. Для цього підготуємо руки
7.Пальчикова
гімнастика
«Вітер з нами любить грати
В наші пальчики ховатись.
То погладжує тихенько,
То на піаніно грає,
То за спину їх ховає.
Наші пальчики готові
Грати з вітром знову»
8.Виготовлення вітрячків
А тепер запрошую вас до практичної лабораторії.
Працювати ми будемо з різними матеріалами : з пластмасою, з металом, з папером
і саме головне в парах. А зараз прошу вас зробити свій вибір(діти працюють біля
«дошки вибору»)
- Так вибір ви зробили ,приступайте до роботи.
Практична робота дітей.
- Які ви гарні майстри, які у вас красиві вітрячки.
А де ви їх будете використовувати? Як
вітрячок може допомогти Катрусі?
9.Підсумок заняття.
- Залиште, поки що, свої вітрячки на столах. І
підійдіть до мене ,будь ласка. Наша зустріч підійшла до кінця. Що вам
сподобалось? Що було важко? Чого ви боялися?
-Дякую. Т
-Я бажаю вам всім ,щоб вітер приносив лише тільки
радість і веселий настрій. Дякую за
увагу.
Комментарии: 0:
Отправить комментарий
Подпишитесь на каналы Комментарии к сообщению [Atom]
<< Главная страница