пятница, 21 ноября 2014 г.

Екологічні ігри про воду.

Екологічні  ігри  про  воду


Мета. Формувати у дошкільнят переконання, що воду треба берегти, користуватися нею економно, оскільки без неї неможливе існування рослин, тварин, людей.
Закріпити знання про властивості води, її значення в житті людини та природи.
Розвивати спостережливість.
Обладнання. Дві прозорі посудини, колекція річкових камінців: великих і маленьких, вода, пісок, сіль, фільтр, 2 склянки.

Хід заняття
Пропоную загадку:
Вона прозора, як сльоза,
І кольором, мов бірюза,
На все вона спроможна,
Без неї жить не можна...
Тепер вгадайте, хто вона,
Ота звичайна рідина. (Вода)
Вода — це моря, ріки, озера, ставки, а також колодязі. Без води неможливе життя людей, рослин і тварин. Воду ми п'ємо, готуємо їжу, нею миються, перуть одяг. Коли не поливати вазони, вони засохнуть. Для рибок вода — це єдине місце життя. Вода в природі перебуває в різних ста­нах: у рідкому, твердому та газоподібному.

Загадки.


1. Прозорий, мов скло,
А не вставити в вікно. (Лід)

2. Як рій, кружляють в заметілі
Пушинки пишні сизо-білі,
Покрили ковдрою поля —
Й навкруг заграли промінці...
То як же звуть пушинки ці? (Сніжинки)

3. Подивіться-но як слід:
Це не сніг, але й не лід.
Всі дерева, наче в сріблі,
І воно у кожну мить
На їх стовбурах, на гіллі
Діамантами блищить.
Виникає тільки взимку,
Й пропадає на годинку... (Іній)

4. Мріє ледь на небосхилі
Щось тендітне, мов живе,
Наче Діва пишнотіла
В небі ясному пливе.
Випливає на просторі,
Мов кораблик в синім морі,
І біленька, і легка...
Відгадайте: хто така? (Хмаринка)

5. З високості, мов сльозинки,
Линуть вниз дрібні краплинки.
З льоту, навкіс, напрямки,
Дзвінко б'ються об шибки.
Об'єднавшись у струмочки,
Заливають всі куточки.
їх багато, не злічити...
Як краплинки звуться, діти? (Дощ)

6. Влітку з неба, мов зернинки,
Впали білі горошинки,
І виблискують, мов скло.
А як сонечко зійшло,
І теплом своїм зігріло,
В воду всіх перетворило,
Мов їх зовсім не було...
Як ті звуться горошинки,
Що так схожі на зернинки? (Град)

7. Вранці наче плачуть квіти,
Плачуть мовчки — не кричать.
Тільки сонечко засвітить,
Вже й сльозинки заблищать.
А вони — мов намистинки...
Як же звуться ці сльозинки? (Роса)




Вода має властивість переходити з од­ного стану в інший.
Коли надворі мороз — вода переходить з рідкого стану в твердий (сніг, лід).
Коли тепло — лід і сніг тане.
Коли вода кипить — стає парою.
Коли налити в блюдечко води і постави­ти її в кімнаті — вона випаровується.
Ми сьогодні з вами проведемо досліди з во­дою.

ДОСЛІД 1
Візьмемо склянку води, ложечку солі. Спос­терігайте, що відбувається з кришталиками солі. Вони стають меншими і зовсім зникають. Та чи зникла сіль? Сіль не зникла, вона розчинилася у воді. Вода ста­ла солоною. А щоб перевірити, чи немає солі у воді, про­пустимо розчин солі крізь фільтр. Розчин солі вільно пройшов крізь фільтр.

ДОСЛІД 2
Візьмемо склянку води і ложку піску. Вода стала кала­мутною, тому що пісок не розчиняється у воді, а коли во­да постоїть, частинки піску осядуть на дно. Пропустимо каламутну воду через фільтр, частинки піску залишаться на фільтрі.
Ми з вами побачили, що у воді можна розчинити сіль, цукор, соду, а от пісок, глина, земля у воді не розчи­няються. Як же очищається каламутна вода в природі?

ДОСЛІД З
Для цього нам потрібно взяти великі і малі камінчики, пісок, каламутну воду, а з прозорої пляшки візьмемо лійку. Спочатку покладемо в лійку більші камінці, зверху дрібніші, а на них насиплемо пісок, посере­дині покладемо найбільший камінець, щоб вода розтікалася. Повільно виливаємо ка­ламутну   воду.   Залишимо   поки   наш  пристрій для фільтрування на деякий час. Подивимося на наш фільтр.
Які зміни відбулися?
Давайте поміряємо, яка ж час­тина води очистилася.
Подивіться, наскільки її стало менше?
Тому воду потрібно використовувати економно.
Як ми економимо воду?



Пограємо з вами в гру «Жива і нежива природа».
Кожному з вас я роздала картки з літерами «Ж» і «Н». Я буду називати предмети живої і неживої   природи,   а   ви відповідаєте картками: вода, бджола, глина, метелик, трава, горо­бець, ластівка, камінь, собака, пісок, корова, дуб, ялина, мурашка, земля, кінь, стіл, вишня, кішка, залізо.


Вчені встановили, що ресурси води обме­жені, проте витрати її постійно зростають. За їх підрахунками у 2015 році на кожну людину припадатиме лише 30 літрів води на день.

Відома з віку рідина,
Усяк її вживає,
Буває хмаркою вона,
Пушинкою буває,
Бува, як скло, крихка, тверда —
Звичайна (підкажіть)... (вода).

Комментарии: 0:

Отправить комментарий

Подпишитесь на каналы Комментарии к сообщению [Atom]

<< Главная страница