Екологічні ігри про воду.
Екологічні
ігри про воду
Мета. Формувати у дошкільнят
переконання, що воду треба берегти, користуватися нею економно, оскільки без
неї неможливе існування рослин, тварин, людей.
Закріпити знання про
властивості води, її значення в житті людини та природи.
Розвивати спостережливість.
Обладнання. Дві прозорі посудини,
колекція річкових камінців: великих і маленьких, вода, пісок, сіль, фільтр, 2
склянки.
Хід
заняття
Пропоную загадку:
Вона прозора, як сльоза,
І кольором, мов бірюза,
На все вона спроможна,
Без неї жить не можна...
Тепер вгадайте, хто вона,
Ота звичайна рідина. (Вода)
Вода —
це моря, ріки, озера, ставки, а також колодязі. Без води неможливе життя людей, рослин і тварин. Воду ми п'ємо, готуємо їжу, нею миються, перуть одяг.
Коли не поливати вазони, вони засохнуть. Для рибок вода — це єдине місце життя. Вода в природі перебуває в
різних станах: у рідкому, твердому
та газоподібному.
Загадки.
1. Прозорий, мов скло,
А не вставити в вікно. (Лід)
2. Як рій, кружляють в заметілі
Пушинки пишні сизо-білі,
Покрили ковдрою поля —
Пушинки пишні сизо-білі,
Покрили ковдрою поля —
Й навкруг заграли промінці...
То як же звуть пушинки ці? (Сніжинки)
3. Подивіться-но як слід:
Це не сніг, але й не лід.
Всі дерева, наче в сріблі,
І воно у кожну мить
Це не сніг, але й не лід.
Всі дерева, наче в сріблі,
І воно у кожну мить
На їх стовбурах, на гіллі
Діамантами блищить.
Виникає тільки взимку,
Й пропадає на годинку... (Іній)
4. Мріє ледь на небосхилі
Щось тендітне, мов живе,
Наче Діва пишнотіла
Щось тендітне, мов живе,
Наче Діва пишнотіла
В небі ясному пливе.
Випливає на просторі,
Мов кораблик в синім морі,
І біленька, і легка...
Відгадайте: хто така? (Хмаринка)
5. З високості, мов сльозинки,
Линуть вниз дрібні краплинки.
З льоту, навкіс, напрямки,
Дзвінко б'ються об шибки.
Линуть вниз дрібні краплинки.
З льоту, навкіс, напрямки,
Дзвінко б'ються об шибки.
Об'єднавшись у струмочки,
Заливають всі куточки.
їх багато, не злічити...
Як краплинки звуться, діти? (Дощ)
6. Влітку з неба, мов зернинки,
Впали білі горошинки,
Впали білі горошинки,
І виблискують, мов скло.
А як сонечко зійшло,
І теплом своїм зігріло,
В воду всіх перетворило,
Мов їх зовсім не було...
Як ті звуться горошинки,
Що так схожі на зернинки? (Град)
7. Вранці наче плачуть квіти,
Плачуть мовчки — не кричать.
Тільки сонечко засвітить,
Вже й сльозинки заблищать.
А вони — мов намистинки...
Як же звуться ці сльозинки? (Роса)
Вода має властивість переходити з одного
стану в інший.
Коли надворі мороз — вода переходить з
рідкого стану в твердий (сніг, лід).
Коли тепло — лід і сніг тане.
Коли вода кипить — стає парою.
Коли налити в блюдечко води і поставити її в
кімнаті — вона випаровується.
Ми сьогодні з вами проведемо досліди з водою.
ДОСЛІД
1
Візьмемо склянку води, ложечку солі. Спостерігайте,
що відбувається з кришталиками солі. Вони стають меншими і зовсім зникають. Та
чи зникла сіль? Сіль не зникла, вона розчинилася у воді. Вода стала солоною. А
щоб перевірити, чи немає солі у воді, пропустимо розчин солі крізь фільтр.
Розчин солі вільно пройшов крізь фільтр.
ДОСЛІД
2
Візьмемо склянку води і ложку піску. Вода
стала каламутною, тому що пісок не розчиняється у воді, а коли вода постоїть,
частинки піску осядуть на дно. Пропустимо каламутну воду через фільтр, частинки
піску залишаться на фільтрі.
Ми з вами побачили, що у воді можна розчинити
сіль, цукор, соду, а от пісок, глина, земля у воді не розчиняються. Як же
очищається каламутна вода в природі?
ДОСЛІД
З
Для цього нам потрібно взяти великі і малі
камінчики, пісок, каламутну воду, а з прозорої пляшки візьмемо лійку. Спочатку
покладемо в лійку більші камінці, зверху дрібніші, а на них насиплемо пісок,
посередині покладемо найбільший камінець, щоб вода розтікалася. Повільно
виливаємо каламутну воду. Залишимо
поки наш пристрій для фільтрування на деякий час. Подивимося
на наш фільтр.
Які зміни відбулися?
Давайте поміряємо, яка ж частина води
очистилася.
Подивіться, наскільки її стало менше?
Тому воду потрібно використовувати економно.
Як ми економимо воду?
Пограємо з вами в гру «Жива і нежива природа».
Кожному з вас я роздала картки з літерами «Ж»
і «Н». Я буду називати предмети живої і неживої природи,
а ви відповідаєте картками:
вода, бджола, глина, метелик, трава, горобець, ластівка, камінь, собака,
пісок, корова, дуб, ялина, мурашка, земля, кінь, стіл, вишня, кішка, залізо.
Вчені встановили, що ресурси води обмежені,
проте витрати її постійно зростають. За їх підрахунками у 2015 році на кожну
людину припадатиме лише 30 літрів води на день.
Відома з віку рідина,
Усяк її вживає,
Буває хмаркою вона,
Пушинкою буває,
Бува, як скло, крихка,
тверда —
Звичайна (підкажіть)... (вода).
Комментарии: 0:
Отправить комментарий
Подпишитесь на каналы Комментарии к сообщению [Atom]
<< Главная страница