воскресенье, 30 ноября 2014 г.

Різні стани води.

Програмовий зміст. Продовжувати формувати уявлення дітей про пори року, їх  характерні ознаки. Дати знання про явища природи характерні для різних пір року – росу, туман, іній, мороз, веселку, град, сніг, їх вплив на діяльність людини. Вчити розуміти процеси їх виникнення, проявляти підвищений інтерес до незнайомих явищ,  ставити запитання. Вчити знаходити спільне і відмінне між явищами природи. Розвивати вміння передавати явища природи в малюнках. Підводити до розуміння про вплив природних явищ на діяльність людини. Виховувати допитливість, спостережливість.

Матеріал: конверти з загадками з умовними позначками  зими, літа, осені; фотографії морозяних візерунків, картинки з природними явищами.



Хід заняття.
1.Організаційний момент.
Шумовий оркестр «Звуки природи».(імітація дощу,грому)
На дошці  малюнки – сніжинка, веселка, дощ, туман, іній,
-         Як називаються ці явища?
-         Які пори року дарують нам ці явища?
2.Сюрпризний момент.
-         Малята нам сьогодні в групу прийшло багато листів. Адресат пори року.
-         А які явища дарують нам ще пори року ми дізнаємось сьогодні коли відкриємо їхні листи.
3.Лист зими.
Почнемо з зими.
                            Має пензлика одного, чарівного,
                            І малює на вікні ним узорі чарівні
                            Тільки рук і ніг немає
                            Як він зветься хто з вас знає.
-         Що робить мороз? (заморожує, приморожує, морозить, щипає, коле)
-         Що заморожує мороз?
-         В що перетворюється вода? (сніг, лід)
-         А що це за візерунки на склі і як вони утворилися?
Розгляд візерунків на фотографіях. Висування гіпотез дітьми
-         Що вони вам нагадують?
-         А чим їх малює мороз?
           Розповідь вихователя. «Мороз намалював ці малюнки звичайною водою – водяною парою. Вона завжди є у повітрі. Тепла водяна пара завжди є у повітрі, вона непомітна для нашого ока, осідає на склі, накопичується на найменших його нерівностях, ледь помітних подряпинах. Осідаючи на скло вона охолоджується і перетворюється на крихітні кристалики льоду. Так на зимовому склі виростає фантастичний візерунок. А що цей малюнок з води, ви можете переконатися потримавши на ньому пальчика. Що відбувається?»
Запропонувати провести дослід виставити дзеркальце через вікно на
вулицю, показати як на ньому осідають крапельки водички. Запропонувати залишити на дворі на деякий час
         Ви теж можете побути художниками і намалювати візерунки. Візьміть дзеркальце, дмухніть на нього. Що утворюється?
Де взялася вода?(скло холодне, а пара тепла. Під час видиху з нашого організму виділяється вода, вона і залишається на холодному склі. Намалюйте візерунки пальчиками.
А щоб дізнатися що ще може утворюватися з водяної пари взимку відгадайте слідуючи зимову загадку.
                   Взимку у саду на вітах
                   Заіскрились білі квіти
                   Хто ж  цей диво садівник
                   Що зробив такий квітник?
-         З чого утворюється іній?  (з водяної пари)
-         Коли він утворюється? Запропонувати пригадати дослід з чайником – який проводили напередодні. В морозну погоду 8-10 градусів морозу винести надвір гарячий чайник, поставити його під гілочками дерев(ялинки) і спостерігати, як гілочки обростають інеєм.(Коли повітря тепліше ніж предмети надворі)
-         Де він осідає?
-         Що вам нагадує іній? Колючки, голочки, хвоїнки)
-         Що з ним стається якщо торкнутися рукою?
4.Фізкультхвилинка 
Гра «Подоляночка».
Десь тут була подоляночка,
Десь тут була молодесенька.
Тут вона сіла,
Тут вона впала,
До землі припала,
Сім літ не вмивалась,
Бо води не мала.

Ой устань,  подоляночко,
Ой устань, молодесенька!
Умий своє личко,
Та личко біленьке,
Біжи до Дунаю,
Бери молоденьку,
Бери ту, що скраю!
5.Лист Літа

Що утворюється влітку під час охолодження пари вам підкаже літня загадка.
                            В лузі вдосвіта Галинка
погубила намистинки
сонце встало, позбирало
Та Галинці не віддало. (роса)
6.Лист Осені.
-         А восени?( виймаю загадку з конверта)
Йшов хлопчина через ліс
Молоко в цеберці ніс.
Хлюпнув трішки молока
Зникли поле, ліс, луга (туман)
        
7.Дидактична гра  «Добре – погано».-
Мета: формувати знання про вплив природних явищ на діяльність людини
o   Туман – добре, бо буде гарна погода вдень, погано – заважає видимості водіям і пішоходам
o   Дощ – добре – напуває рослини, погано – не можна гуляти
o   Грім і блискавка – погано – може вбити людину.
o   Веселка - добре піднімає настрій, скоро закінчиться дощ.
8.Підсумок Дидактична вправа «Продовж речення»
-         З водяної пари утворюються … (морозяні візерунки, іній, туман, роса)
-         Явище, яке утворюється на предметах вранці влітку … (роса)
-         Нависає над містом маленькими краплинками … (туман)
-         Завжди утворюється під час того, як іде дощ і світить сонце… (веселка)
-         Яке явище вам подобається найбільше.





















Комментарии: 0:

Отправить комментарий

Подпишитесь на каналы Комментарии к сообщению [Atom]

<< Главная страница