воскресенье, 30 ноября 2014 г.

Щоб здоровими зростати ,корисну їжу треба вживати.

Щоб  здоровими  зростати ,корисну  їжу  треба  вживати.
Мета. Розвивати пізнавальні здібності дитини, здатність аналізувати, робити узагальнення, висувати припущення, обґрунтовувати  власну думку. Збагачувати  практичний  досвід дитини, нада вати їй можливість виявляти творчу ініціативу, приймати рішення.  Заохочувати дошкільнят до досліджень та експериментувань.  Продовжувати   виховувати  свідоме  ставлення  до свого здоров'я , навчати дітей цінувати його та дбати про нього. Розширювати   знання  дітей  про те, що є корисним (раціональне харчування), а  що — шкідливим для їхнього здоров'я (зловживання борошняними   та солодкими виробами). Формувати елементарне уявлення про  вітаміни та їхнє значення для фізичного розвитку людини. Збагачувати   та активізовувати  словник дітей іменниками та прикметниками на позначення продуктів харчування, вправляти в суфіксальному словотворенні прикметників від іменників. Пояснити дітям         значення слова "вінегрет". Зміцнювати дружні стосунки між дітьми,  уміння працювати парами. Розвивати уяву, мислення, пам'ять, увагу, мовлення, фонематичний слух.
Попередня робота. Розгляд зображень продуктів харчування; читання вірша Г. Чорнобицької "Зубки заболіли"; бесіда на тему "Яка їжа корисна"; читання оповідання І.Сніговика "Хліб чи халва"; бесіда на тему "І смачно, і корисно"; вікторина "Загадку загадай і продукти відгадай"; вивчення прислів'їв про здоров'я, продукти харчування, корисні страви; бесіда "Які продукти можуть зашкодити нашому організму"; бесіда про те, що в їжі є мінерали й вітаміни, які дуже корисні для здоров'я.
Обладнання:
·         Конверт з листом загадкою,чайник,трава ромашки,чашка,кошик з продуктами,сухарі.
·         Площинні кошики червоного і зеленого кольору,предметні зображення продуктів.
·         Солодкі газовані напої,газована вода,ватні тампони,склянки,лійки,овочі(буряк,морква,картопля,огірок).
·         Фартухи ,ковпаки,відварені овочі,салатники,ложки.
Хід заняття
1.Огранізаційний момент.
Віршоване привітання дітей:
МИ веселі малюки,
Гратись будем залюбки.
Хочем бігати, стрибати
 І про все на світі знати.
 "Пізнавай читай, учись!"
 — Ось такий у нас девіз.

Вихователь. Дружно в коло поверніться і привітно усміхніться.
 Малята, подивіться, з'явився якийсь лист на нашому вікні.
Як ви гадаєте, що це за лист, від кого він? (відповіді  дітей).
Зараз я подивлюся... Так це ж загадка! Спробуйте відгадати її, і дізнаєтеся, хто вам написав цього листа.
Усе солодке поважаю, Немов бджола
гуду й кружляю, Смішний, товстий
і невгамовний Та ще й до вигадок
невтомний. Моторчика маю на спині, Відомий я кожній дитині.
(Карлсон)
Грає музика залітає Карлсон.
Вихователь. А ось і сам Карлсон. Діти, подивіться, який наш гість кволий, пригнічений. Карлсоне, чому ти такий сумний і невеселий? -У тебе щось болить?
Карлсон. У мене болить живіт. Але не турбуйтеся, я не захворів, а просто наївся солодощів.
Вихователь. Постривай, будь ласка. Солодощі, звісно, — це смачно, але якщо їсти їх забагато, то це здоров'я не додасть, а навпаки, людина часто хворітиме.
Діти, чим ми можемо полікувати Карлсона? (Відповіді дітей).
А давайте ми заваримо йому трав'яний чай з ромашки. Запам'ятайте, ромашка — це лікарська рослина, а відвар з неї допоможе зняти біль. Для того, щоб заварити цілющий чай, нам потрібен окріп, чашка і квіти ромашки. Всипаємо їх у чашку, заливаємо окропом — і за кілька хвилин наш напій буде готовий.
Карлсоне, ось тобі чай, пий його маленькими ковтками (напуваємо чаєм Карлсона),
Ой, а що у тебе в руках? (Карлсон тримає кошик з різними продуктами. Це: солодка газована вода, чіпси, сухарики; морква, буряк, картопля, огірок, інші овочі для вінегрету).
Карлсон. Я щойно з супермаркету накупив собі різної смакоти. Ось дивіться... (Називає продукти).
Вихователь. Діти, що ви можете сказати про продукти, які приніс Карлсон? Які вони - корисні чи Ні? (Відповіді дітей)*^
Карлсон. Вони корисні, корисні, я знаю.
Вихователь. Сьогодні ми це і з'ясуємо. Але спершу зверніть увагу на цю картину: в центрі намальовані продукти харчування, справа — кошик червоного кольору, зліва — зеленого. У червоний кошик ми покладемо шкідливі продукти, а в зелений зберемо корисні — багаті на вітаміни й мінерали.
Карлсоне, які напої ти полюбляєш?
Карлсон. Я люблю різнокольорові солодкі газовані напої...
Вихователь. Хто з вас полюбляє ці напої? (Відповіді дітей).
А як ви вважаєте, вони корисні для нашого організму? (Відповіді дітей).
Про це ми поговоримо в лабораторії, де будемо робити досліди з продуктами харчування.
2.Перехід до лабораторії.
«Дослід з солодкими газованими напоями.»
Вихователь. В один пластико вий стаканчик налийте солодкий газований напій, а в інший покладіть картонну "лійку" з ватним тампоном. Якщо пролити напій крізь ватний тампон, то побачимо: тампон став жовтим, червоним, зеленим (залежно від кольору напою). Його пофарбував хімічний барвник, що є причиною різних хвороб людини (нудота, біль у животі, алергія тощо). До того ж у такі напої додають кислоту, ароматизатор, вуглекислий газ, що теж шкодять нашому організму. їх ми не можемо побачити, але відчуваємо на смак. Скуштуйте трохи.
Вихователь. Карлсоне, тепер ти зрозумів, чому не слід пити ці напої? Діти, у який кошик ми покладемо солодкі газовані напої? Чому? (Відповіді дітей).
Карлсон. Збагнув! Тепер питиму лише прозору газовану воду без кольору і солодкого сиропу.
Вихователь. Що ж, поговоримо про звичайну газировку.
«Дослід з газованою водою»
Вихователь. Візьміть прозору склянку, налийте газовану воду, помішайте ложечкою. Можемо спостерігати багато бульбашок: це вуглекислий газ, що погано впливає на роботу внутрішніх органів людини.
Вихователь.  Карлсоне , ти переконався, що ці напої зовсім не корисні для нашого організму, а навпаки шкідливі. Отож, діти, давайте визначимо, до якого кошика покладемо їх? Чому? (Відповіді дітей).
Вихователь.
Ми знаємо багато прислів'їв і приказок, які склав наш народ про  здоров'я людини та їжу. Давайте їх пригадаємо та подумаємо, чому так люди говорили.
♦        Здоров'я за гроші не купиш.
♦       Без їжі і віл не потягне.
♦       Сіль, хліб, вода — козацька їда.
♦       Людина не живе, щоб їсти, а їсть, щоб жити.
♦       Солодко їсться, та погано спиться.
♦       З води обід не звариш.
Карлсон. Ой-ой-ой. Я забув вас пригостити чіпсами та сухариками.
Вихователь. Зачекай, Карлсоне, давай спершу з'ясуємо, з чого вони зроблені. (Відповіді дітей).
А ви любите їсти страви з картоплі? Які страви готують з картоплі? (Відповіді дітей). Давайте уважно подивимось на чіпси: вони жирні, смажені, оброблені різними приправами, барвниками, що шкодять нашому організму. Давайте перевіримо це в нашій лабораторії.
«Дослід з чіпсами».
Візьміть серветку, притисніть її до чіпсів. На серветці залишилися масні плями.
Візьміть склянку з водою та блюдечко з чіпсами. Покладіть чіпси в склянку, розмішайте ложечкою. Вода стала брудною від барвників.
При смаженні часточки їжі горять і утворюють дуже шкідливі речовини.
Вихователь. Діти, то чи можна вживати чіпси? До якого кошика ми їх покладемо? (Відповіді дітей). Карлсоне, наші діти не будуть їсти чіпси.
Ось тут Карлсон пропонує нам ще й смажені сухарики. Ви полюбляєте сухарики? Чим вони вам подобаються? Як ви вважаєте, вони корисні чи ні? З чого роблять сухарики? (Відповіді дітей).
Давайте розглянемо сухарики. Якого вони кольору? (Відповіді дітей). А хліб може бути червоного кольору? Отож, ми можемо зробити висновок, що сухарики також оброблені барвниками та ще й підсмажені. Це відчуваємо, понюхавши їх. До якого кошика ми їх покладемо? (Відповіді дітей).
Але, як ви знаєте, є ще й інші сухарики, що подають до супу в дитячому садку. Ці сухарики не смажать, а сушать з доброго хліба, вони багаті на вуглеводи, необхідні для організму людини. До якого кошика ми їх віднесемо? (відповіді  дітей).
Діти, Карлсону так сподобалося з нами грати, що він хоче загадати вам свою загадку.
3.Мовна гра «Назви страви ».
Карлсон. Друзі, згадайте смачні корисні продукти, назва яких починається з такої ж літери, як моє ім'я — Карлсон. (Компот, кавун, ківі, калач, каша...).
Вихователь. Куди ми віднесемо ці продукти — до корисних чи ні?
Карлсон. Діти, ви молодці, мені з вами дуже весело гратися.
Вихователь. А тепер час відпочинку,
Ми проведемо  фізвилинку.
 4.Фізхвилинка.
 Діти жестами імітують такі дії: ріжемо, варимо, мішаємо, їмо, п'ємо, миємо посуд.
5.Вікторина "Відгадай загадку"
·        Сидить-дівчина в коморі,
А коса її надворі. (Морква).
·         Сам червоний,
Чуб зелений. (Буряк).

·        « Хто ховає під кущі
Супи наші і борщі. (Картопля).
·        Довгий зелений,
         Добрий солоний,
        Смачний і сирий,
        Хто він такий? (Огірок).
·             Я салатик вітамінний
і на смак я теж відмінний,
Бурячок і картоплинка,
Огірочок і морквинка —
 Все змішалося в мені,
Пригощайтеся, малі!
 Хто я — зовсім не секрет:
Я салатик... (Вінегрет).

 Вихователь. Вінегрет — це французьке слово, а в перекладі означає салат із суміші різних продуктів. Які овочі використовують для вінегрету? Як ви гадаєте, овоч/ корисні чи ні? (Відповіді дітей).
Так, корисні, адже в них є багато різних вітамінів. Давайте приготуємо вінегрет і пригостимо Карлсона.
6.Практична робота. «Приготування вінегрету».
Діти одягають фартушки, миють руки. У кожної дитини є салатник в якому діти змішують овочі в салат,солять, поливають олією.
Приготувавши куштують і пригощають Карлсона.
 Вихователь. Ну що, смачно? Ось таку їжу треба вживати. В ній багато різних вітамінів та інших корисних речовин. Повернемося до наших кошиків. До якого кошика покладемо всі ці овочі? (Відповіді дітей).
7.Підсумок заняття.
Вихователь. Отож, сьогодні ми з вами говорили про різні продукти — корисні і шкідливі, про ті, що насичені вітамінами, і ті, що мають у своєму складі отруйні речовини. Давайте ще раз розглянемо разом з Карлсоном карту продуктів і нагадаємо йому, які з них є корисними для нашого організму, а які можуть бути причиною різних захворювань. Отже, корисними є ... (діти називають корисні продукти), шкідливі... (діти називають продукти шкідливі для організму).
Карлсон. Дякую, дітки, я сьогодні багато корисного дізнався про продукти, тому надалі намагатимусь не вживати тих, що шкодять здоров'ю. До побачення, малята.
Вихователь. Діти, що вам сподобалося на занятті?
Що нового ви дізнались? (Відповіді дітей).


Комментарии: 0:

Отправить комментарий

Подпишитесь на каналы Комментарии к сообщению [Atom]

<< Главная страница